czwartek, 3 kwietnia 2014

Placki ziemniaczane

Składniki na ok. 6-7 placuszków:
5 średniej wielkości ziemniaków
1/4 cebuli białej
1 jajko
1 łyżka mąki pszennej
Sól, pieprz do smaku
Olej do smażenia
Dodatkowo:
Śmietana 18%
Przepis:
Ziemniaki obieramy i następnie ścieramy na małych oczkach tarki. Ćwiartkę cebuli również ścieramy na małych oczkach. Całość odsączamy z nagromadzonej wody. Następnie dodajemy mąkę, wbijamy jajko, doprawiamy solą i pieprzem i całość dokładnie ze sobą mieszamy, aż powstanie średnio gęsta, jednolita masa. 
Na patelni rozgrzewamy olej do smażenia i nakładamy po ok. 1 łyżce masy formując z nich placki. Smażymy na złoto z każdej strony. Po usmażeniu, placki odkładamy na ręcznik papierowy. Podajemy na ciepło z dodatkiem np. śmietany. 
Smacznego!





Smaki dzieciństwa

16 komentarzy:

  1. Smak dzieciństwa! Lecz u mnie z cukrem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam! niedawno też robiłam mmm

    OdpowiedzUsuń
  3. a mi narobiłaś smaka na placuszki MNIAM :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam również do wzięcia udziału w konkursie organizowanym na facebook'u :)
    https://www.facebook.com/pyzy.flaki.i.lorneta/photos/a.636158386456091.1073741828.633866976685232/640359236036006/?type=1&theater

    OdpowiedzUsuń
  5. hehehheh, nie uwierzysz, otwieram bloga, i gadam do mojego, że mam smaka na placki ziemniaczane...a tu wchodzę do Ciebie i placki;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Smażę przynajmniej raz w tygodniu. Bardzo lubimy. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. ja również smażę regularnie, bo u mnie w domu mam wielu amatorów na takie chrupiące placuszki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubimy lubimy, też robię z cebulką. Pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowanie placki ziemniaczane to mój smak dzieciństwa ;))

    OdpowiedzUsuń
  10. lubię, ale ze względu na kalorie są u mnie bardzo rzadko.

    OdpowiedzUsuń
  11. Gorąco zachęcamy do udziału w konkursie organizowanym na fanpage'u Bakalland. Do wygrania bakalie i zestawy akcesoriów kuchennych, a już niedługo naprawdę duże możliwości promocji dla blogów kulinarnych.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają cudownie na zdjęciach. Mój chłopak ostatnio namawiał mnie na placki ziemniaczane, bo planujemy je zrobić od kilku dni, ale jakoś zawsze coś nie pasuje ;) hehehe
    Zapraszam do siebie na świąteczne przygotowania, może akurat coś zainspiruje ;)
    http://wenus-lifestyle.pl/2014/04/babka-wielkanocna/
    http://wenus-lifestyle.pl/2014/04/jajka-faszerowane-na-wielkanoc/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteś :*