środa, 10 lipca 2013

Ciasto 3bit



Składniki:
400 g herbatników
100 g okrągłych biszkoptów
1 puszka masy kajmakowej
2 budynie śmietankowe
1/2 litra mleka
170 g masła
330 ml śmietanki kremówki 30%
2 szt. fixów lub śnieżki do kremówki
1/5 tabliczki mlecznej czekolady
Przepis:
Puszkę z masą kajmakową umieszczamy w gorącej wodzie. Na spód formy o wymiarach ok. 25 x 30 cm układamy jedną warstwę herbatników. Następnie wyciągamy puszkę z wody i wykładamy masę na herbatniki. Następnie układamy kolejną warstwę herbatników. W garnku gotujemy oba budynie zgodnie z przepisem na opakowaniu, jednak ze zmniejszonej ilości mleka tj. z 1/2 litra. Następnie do gorącego budyniu dodajemy masło i miksujemy całość na gładką masę. Masę budyniową po lekkim ostygnięciu nakładamy do formy na herbatniki. Kolejna warstwa składa się z okrągłych biszkopcików. Kolejnym krokiem jest ubicie kremówki. Do wysokiego naczynia przelewamy zimną kremówkę, dodajemy fixy (można ubić śmietankę również bez ich pomocy) i miksujemy na najwyższych obrotach ok. 8 minut. Tak ubitą kremówkę przekładamy na nasze ciasto, a wierzch posypujemy startą na najmniejszych oczkach czekoladą. Ciasto wstawiamy do lodówki na kilka godzin, a najlepiej na całą noc.





12 komentarzy:

  1. Nigdy go nie piekłam, muszę jak najszybciej nadrobić zaległości:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super ciasto musi byc bardzo pyszne i bardzo słodkie.

    OdpowiedzUsuń
  3. mamooo, to wszystko jest niby takie proste....a ja do ciast nie mam ręki;/

    OdpowiedzUsuń
  4. Kajmak, kremówka, czekolada - najpyszniejsze składniki w jednym cieście, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam to ciacho! Jest koszmarnie słodkie dla mnie ale za to jakie pyszne ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje ulubione :) Pozdrawiam i serdecznie zapraszam na mojego raczkującego bloga : http://magicznezyciemarty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. jedno z moich ulubionych ciast choć mega słodkie:P

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam. Też robię, ale z krakersami. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie właśnie robiłam z teściową i jeszcze mamy pychotka

    OdpowiedzUsuń