środa, 24 kwietnia 2013

Sałatka z kaszą jaglaną


Składniki:
1/2 szklanki kaszy jaglanej (nieugotowanej)
1 puszka kukurydzy konserwowej
2 ogórki konserwowe
2 plasterki żółtego sera
5 plasterków szynki drobiowej
3 łyżki majonezu
1/2 łyżki oleju
Sól, pieprz do smaku
Przepis:
Do garnuszka przelewamy 300 ml wody, dodajemy 1/2 łyżeczki soli i doprowadzamy do wrzenia. Następnie przesypujemy kaszę, dodajemy olej i gotujemy, co pewien czas mieszając, przez ok. 20 minut. Po tym czasie przekładamy ugotowaną kaszę do miski i pozostawiamy do ostygnięcia. W tym czasie kroimy w drobną kostkę ogórki, ser oraz szynkę. Do kaszy dodajemy kukurydzę i pozostałe składniki. Całość mieszamy z majonezem i doprawiamy do smaku.




Kasza jaglana jest źródłem witamin z grupy B (B1, B2, B6) oraz niacyny, składników mineralnych: magnezu, żelaza, fosforu, cynku oraz miedzi. Kasza jest również źródłem białka oraz błonnika pokarmowego. Z uwagi na to, iż jest lekkostrawna nadaje się do spożywania również przez ludzi cierpiących na zaburzenia przewodu pokarmowego, stosujących dietę lekkostrawną. Kaszę można podawać do dań mięsnych i bezmięsnych jako zdrowy zamiennik ziemniaków czy ryżu. Doskonale komponuje się również z owocami oraz stanowi ciekawe urozmaicenie sałatek warzywnych.


Wartość odżywcza w 100g produktu
Wartość energetyczna1474kJ (348kcal)
Białko10,5g
Tłuszcz w tym kwasy tł. nasycone
2,9g
0,6g
Węglowodany w tym cukry
68,4g
0,1g
Błonnik pokarmowy3,2g
Sód 0,005g
Tiamina(wit.B1) 
0,73mg (66%)*
Ryboflawina(wit.B2)
0,38mg (27%)*
Witamina B6
0,75mg (53%)*
Kwas foliowy30 μg (15%)*
Fosfor
240mg (34%)*
Żelazo
4,8mg (34%)*
Magnez
100mg (27%)*
Cynk
3,4mg (34%)*
Miedź
0,78 (78%)*
*% zalecanego dziennego spożycia
Więcej ciekawych informacji na temat produktów firmy Sante znajdziecie na ich stronie i fb.

8 komentarzy:

  1. jeszcze takiej nie jadłam, ale chętnie bym spróbowała:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja uwielbiam wszystko co z kaszą jaglaną! b. apetyczna

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda zachęcająco i ta kasza jaglana bardzo mnie przekonuje:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie robiłam tego typu sałatek z kaszą jaglaną. Muszę to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę w koncu kupić kasze jaglaną, bo ostatnio widziałam na blogach wiele, smacznie zapowiadajacych się przepisów z nią w roli głównej. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. sałatką z kaszą... hm, nigdy nie jadłam. chociaż, nie, raz robiłam i mi nie smakowała, ale czuję, że Twoja wersja odmieniłaby to bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałam okazji spróbować sałatek z kaszą. Wygląda apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń