niedziela, 29 lipca 2012

Sernik z borówkami

Składniki:
1 kg sera sernikowego
8 jajek
250g cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 op. budyniu śmietankowego
3 łyżeczki cukru waniliowego domowej produkcji
300g herbatników
250g borówek amerykańskich
Przepis:
Białka oddzielamy od żółtek. Białka ubijamy na sztywną pianę. Do żółtek dodajemy cukier i ucieramy mikserem przez 10minut na najwyższych obrotach. Następnie dodajemy do nich proszek budyniowy i proszek do pieczenia - całość miksujemy jeszcze przez chwilę. Dodajemy ser i miksujemy przez ok. 10 minut do całkowitego połączenia wszystkich składników. Do całości dodajemy ubite białka i delikatnie mieszamy drewnianą łyżką. W międzyczasie herbatniki kruszymy na tzw. "piasek" i wysypujemy do formy o wymiarach 38x24. Następnie przelewamy ciasto sernikowe na herbatniki i całość posypujemy borówkami. Piekarnik nastawiamy na 180C i pieczemy ok. 1,5 godziny. Warto pilnować serniczka żeby za mocno się nie przypiekł (mi się nie udało tego opanować i trochę spiekłam go z góry, ale naprawdę w ogóle nie zmienia to smaku!) Wierzch możemy posypać cukrem pudrem ;)




17 komentarzy:

  1. poprosze o kawalek! z jagodami sernika jeszcze nie jadlam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowite ciasto :) To dziwne, ale chyba jeszcze nie jadłam nigdy sernika z borówkami akurat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama też była zdziwiona jak jej powiedziałam, że stworzę takiego serniczka ;p

      Usuń
  3. boski! ja też się przymierzam do jakiegoś z borówkami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. robiłam w piątek ale z sosem jagodowym :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Z borówkami musi fantastycznie smakować!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten sernik musi być boski. Dzięki borówkom nie będzie taki słodki :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi się podoba to jak jest przypieczony:) Uwielbiam takie serniki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. jedno z moich ulubionych Ciach;)

    OdpowiedzUsuń
  9. jedno z moich ulubionych ciach;)

    OdpowiedzUsuń
  10. najlepsze ciacho na świecie! :D genialny!

    OdpowiedzUsuń
  11. sernik z borówkami <3 ser i borówki to jest to co uwielbiam !

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda wspaniale i jeszcze podpieczony ummm - mus być przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Serniczek doskonały :DDD mam tylko nadzieję że nie był za słodki :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a gdzie tam! idealne połączenie słodkiego sernika z lekko kwaśnymi borówkami ;) polecam gorąco ;)

      Usuń
  14. Pychotka to ja poproszę jeden kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń