niedziela, 21 października 2012

Pleśniak jabłkowy

Składniki:

4 jajka
2 szklanki mąki pełnoziarnistej Lubelli
3/4 szklanki cukru
1/4 szklanki cukru pudru
1 łyżeczka cynamonu
1,5 kg jabłek
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 kostki masła
Przepis:
Żółtka oddzielamy od białek. Do miski przesypujemy mąkę, 3/4 szklanki cukru, proszek do pieczenia, dodajemy masło pokrojone na mniejsze kosteczki oraz żółtka. Zagniatamy ciasto. Po zagnieceniu zawijamy je w folię spożywczą i wkładamy na 30 minut do zamrażarki. Następnie obieramy jabłka ze skórki i trzemy na grubych oczkach. Do jabłek dodajemy cynamon i mieszamy. Białka z dodatkiem jednej łyżki cukru pudru ubijamy na sztywną pianę. Po 30 minutach wyciągamy ciasto i dzielimy je na dwie części (3/4 i 1/4). Większą część ścieramy na dużych oczkach i przesypujemy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Następnie nakładamy jabłka, na to ubite białka i posypujemy pozostałą częścią ciasta (również startą na grubych oczkach). Ciasto wkładamy do nagrzanego piekarnika do 190C i pieczemy ok. 40 minut. Po wystygnięciu, ciasto posypujemy cukrem pudrem.








Ciasto, ciasteczko z owocami sezonowymi! KONKURS!

26 komentarzy:

  1. Ja to chyba jednak powinnam zrobić sobię kilka dni przerwy od tych pysznościxD

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. :D śmiało śmiało! nie krępujemy się :D

      Usuń
  3. ojj jakie to pyszne *.* poproszę kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A właściwie czemu to się nazywa pleśniak ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cholera wie za przeproszeniem :D może dlatego, że te białka są pod ciastem startym na tarce i daje taki efekt wizualny? :D

      Usuń
  5. ciasta z jabłkami to pod każda postacią niebo w gębie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pleśniak jest pyszny w każdej wersji owocowej. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mniam mniam mniam
    jedno z moich ulubionych ciast:)
    pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  8. I love the photo with the recipe on it, really nice with the visual and written combined like that!

    OdpowiedzUsuń
  9. moja babcia od zawsze chyba piecze takie ciasto co druga niedziele. nikomu sie jeszcze nie znudzilo i wiem jakie jest pyszne :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. pleśniak jadłam może ze dwa razy w życiu i taaak....ma coś w sobie;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam pleśniaka, z jabłkami nie jadłam ale jestem przekonana że by mi smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jabłkowego pleśniaka jeszcze nie jadłam ale chętnie się skuszę;)!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pysznie się prezentuje. Drugie zdjęcie od góry zjadłabym razem z monitorem ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. pleśniaka jeszcze nie jadłam , smakuje jak szarlotka?

    OdpowiedzUsuń
  15. zawsze mnie bawiła ta nazwa :) ale wygląda pysznie to ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj ale u Ciebie pysznie, aż w brzuszku zaburczało!

    OdpowiedzUsuń
  17. kocham pleśniaka, ale z jabłkami to jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteś :*